Two silver coins !!

TheDane

Hero Member
Reaction score
119
Golden Thread
1
🥇 Banner finds
1
Detector(s) used
XP-Deus, Tesoro Vaquero.
Primary Interest:
All Treasure Hunting
Hello folks ;D

I?d like to show you what I found here today some thousand miles away in Europe :)

Today two silver coins:

nye0041fi.jpg
nye0011hl.jpg

With friendly regards
agersea

Upvote 0
Hello again !! :)

Today I found another silver coin, almost microscopic.

1 Skilling 1620 !!
Diameter under 13 mm.
In almost perfect condition ;D

nye0016oy.jpg
nye0026gd.jpg

agersea said:
Hello again !! :)

Today I found another silver coin, almost microscopic.

1 Skilling 1620 !!
Diameter under 13 mm.
In almost perfect condition ;D

nye0016oy.jpg
nye0026gd.jpg

Hei agersea

På hvilket dyp finner du disse myntene på?- Og hvilket utslag gir disse myntene??

goldhamster

Hej Goldhamster :)

Disse mønter er fundet på marken i ganske få centimeters dybde, og de giver et markant skrig fra detektoren !!
Hvis du gerne vil finde mønter, skal du søge på marker, helst omkring gamle byer.
I gamle dage kørte man byens affald og fækalie-spande ud på marken, og der var massevis mønter og andet godt med !! ;D

Jeg spørger dig lige igen:
Kan du læse og skrive på tysk ??

Så kan jeg varmt anbefale: http://www.sucherforum.de/smf/index.php

Der skriver jeg selv meget.

agersea said:
Hej Goldhamster :)

Disse mønter er fundet på marken i ganske få centimeters dybde, og de giver et markant skrig fra detektoren !!
Hvis du gerne vil finde mønter, skal du søge på marker, helst omkring gamle byer.
I gamle dage kørte man byens affald og fækalie-spande ud på marken, og der var massevis mønter og andet godt med !! ;D

Jeg spørger dig lige igen:
Kan du læse og skrive på tysk ??

Så kan jeg varmt anbefale: http://www.sucherforum.de/smf/index.php

Der skriver jeg selv meget.

Takker for svar Agersea, jeg kan ikke tysk desverre- jeg er nok kun kyndig i engelsk.
Her hvor jeg bor nå i karibien, er det mye peso og diverse annet nyere mynt å finne. Jeg lengter hjem til gamle norge, hvor jeg kan finne gamle nordiske mynter.

Håper jeg kan poste noen fine bilder av eldre mynter i løpet av våren/sommeren da jeg skal hjem igjen til norge.
takk for beskrivelsen av myntene/dybde&utslag, skal ha den informasjonen i minnet neste gang jeg er ute og leter etter sølv. ;)

Snakkes

goldhamster

Top Member Reactions

Users who are viewing this thread

Back
Top Bottom